Käännekohta on jatkunut nyt lähes kolme vuotta. Käännekohdan luulisi olevan hetkellisempi tila. Elämä on siis ollut aikamoista paikallaan polkemista. Kohta on kyllä tehnyt paikkansa todella selvästi tiettäväksi, mutta varsinainen käänne ei ota tapahtuakseen.

    Periksiantamisen, uupumisen ja raivon kautta aion nyt saada käännöksen aikaan. On vaan tultava terveeksi! En aio enää yhtenäkään talvena sairastaa tällaista kolmen kuukauden flunssaa. Minulla on muutakin tekemistä. Esimerkiksi eläminen. Henkilökohtaisesti en pidä sitä minään vallan tavattomana ihmeenä, ettei oikein jaksa, jos elää jatkuvan, rajun flunssan kanssa. Ei nyt varsinaisesti vaadi edes lääketieteellistä koulutusta ymmärtää, että tuollaisen "kaverin" kanssa väsyy. Lääkäri kuitenkin tarjoaa antibiootteja tai masennuslääkkeitä, vaikka minä vain haluaisin tietää, että mistä on kyse, kun kaikki tutkimukset tulevat puhtaina takaisin ja minä vaan sairastan. Eikä lepokaan olisi pahitteeksi, vaikka lääkäri toteaakin, että kyllä sitä toisinaan joutuu olemaan sairaana töissä. Komea kierre on nyt kiertänyt kehiään riittävän kauan. Nytpä se kehä katkeaa. En palaa töihin ennen kuin olen terve ja rupean vaikka hankalaksi ja vihaiseksi ihmiseksi, jos minua ei muuten auteta ja selvitetä, että missä on vika.

    Verkot on tosin heitetty veteen myös vaihtoehtoisen lääketieteen puolelle. Yksi käyntikerta takana ja vielä uskon kivenkovasti tuohon mahdollisuuteen, joka on auttanut monia muita allergioista ja yliherkkyyksistä kärsiviä.

    On alkanut siis mittava takaisin tasapainoon operaatio. Siitä täällä on tästä eteenpäin kysymys.